Counter


View My Stats

wtorek, 11 grudnia 2012

Honor żołnierza

Przeczytałem dziś artykuł o sierżancie sztabowym Jacku Żebryku, który tropi w Internecie wszystkich krytykujących naszych dzielnych żołnierzy biorących udział w stabilizacyjnej misji afgańskiej. Wytropiwszy, składa doniesienia do prokuratury, bo taki jest wrażliwy i oburza go szczerze kalanie dobrego imienia polskiego żołnierza.  

I przypomniała mi się skomponowana przez Bułata Okudżawę "Piosenka amerykańskiego żołnierza"

Dostanę mindur, broń, do szafki kluczyk.
Dowódca "baczność", "spocznij" mnie nauczy.
Butami naszą piękną Ziemię zmierzę.
Jak łatwo być żołnierzem, żołnierzem.

Wnet wszystkie ze łba spadną mi kłopoty.
Nie trzeba mi wypłaty ni roboty.
Gdy każą, idę, gdy nie każą leżę, 
Jak łatwo być żołnierzem, żołnierzem.

A gdyby się historia jakaś działa,
Ty jedno wiesz,Ojczyzna ci kazała.
I w swą niewinność możesz wierzyć szczerze.
Jak łatwo być żołnierzem... Żołnierzem?

http://www.youtube.com/watch?v=sVPU2F26djI
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz