Counter


View My Stats

piątek, 9 maja 2014

9-ty maja 1945

Czy naprawdę nikt już nie pamięta (nie chce pamiętać?), że 69 lat temu buty polskich żołnierzy deptały bruki Berlina? Nie piszę tego, by pognębić Niemców, będących teraz naszymi sąsiadami, a także partnerami politycznymi i gospodarczymi, ale by uczcić tych, co ginęli choćby po to, żebyśmy teraz mogli sobie rozprawiać (po polsku) o zawiłościach języka polskiego. Żeby na ulicach naszych miast nie było łapanek, by nikt nie zamykał w więzieniach zakładników, by z naszej ziemi zniknęły drutami kolczastymi grodzone obozy z ironicznym napisem nad bramą "Arbeit macht frei". Dlaczego o tym zapominamy?

3 komentarze:

  1. Ok, wszystko prawda, jednak nie jestem do końca przekonany czy nazwanie naszych relacji z Niemcami to partnerstwo. Jak pewnie pamiętasz z moich wcześniejszych komentarzy, byłem w weekend we Wrocławiu i Wałbrzychu. Abstrahując od wspaniałych zabytków tego drugiego (Książ) to co zobaczyłem nie napawa optymizmem. Otóż na samym - obecnie rozkopanym - Rynku jest mnóstwo banków (proszę wskazać choć jeden polski). Zamiast słynnego ongiś przemysłu mamy Auchan (ten jest akurat francuski) albo Lidl. A już najlepszym podsumowaniem jest umieszczenie na kominie dawnej fabryki reklamy McDonald's...Żeby daleko nie szukać - samo CDA jest wydawane przez Bauer, mnóstwo gazet posiada też Axel Springer. A ile polskich firm inwestuje w takim stopniu w Niemczech? Nie jestem przeciwnikiem zagranicznych koncernów, ale żeby sprzedać właściwie wszystko? Czy da się przeżyć tylko z usług? A jeśli dodamy do tego jeszcze emigrację i tragiczny przyrost naturalny, to przyszłość nie wygląda zachęcająco ;/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja się o przyszłość nie martwię, bo swoje przeżyłem. Ale wy istotnie nie macie przed sobą tortów z kremem ;-)...

    OdpowiedzUsuń