Counter


View My Stats

niedziela, 19 lutego 2012

"Profesor" Bartoszewski

Z okazji 90-tych urodzin panu Bartoszewskiemu wystawia się piękną laurkę.
Cytat z wywiadu, jaki na Onecie przeprowadził z Jubilatem Jacek Nizinkiewicz.

Mazowiecki powiedział mi: "Pojedziesz do Wiednia na ambasadora". Odpowiedziałem: "Tadeusz, ale ja się na tym nie znam". A premier Mazowiecki spojrzał na mnie swoim smutnym wzrokiem mówiąc: "A ja się na tym znam?!". Później już się potoczyło. Zostałem dwukrotnie ministrem, ambasadorem, senatorem, a teraz sekretarzem stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w rządzie Donalda Tuska. Jestem bezpartyjny. Nigdy nie byłem w partii. Raz tylko w 1946 roku w PSL, ale dlatego żeby być w opozycji do komunizmu. Zawsze byłem przeciwnikiem komunizmu, ale nigdy nie byłem zwolennikiem partyjniactwa. Uważałem, że należy służyć Polsce i staram się jak mogę od lat...

Czyli "nie mam pojęcia, jak to robić, ale służę Polsce jak mogę". I pomyśleć, że oburzało nas to, iż w PRL-u często mianowano ambasadorów "po uważaniu".
A ten człowiek nawet nie zdaje sobie sprawy z tego, jak śmieszne są jego wypowiedzi.

3 komentarze:

  1. Generale, celny komentarz. Cóż z tego, że jest bezpartyjny, jeśli rozsiewa więcej propagandy niż niejeden partyjniak?

    OdpowiedzUsuń
  2. "Uważałem, że należy służyć Polsce i staram się jak mogę od lat..." hahahaha dawno się tak nie uśmiałem!
    Odznaczony medalem Stresemanna, chwalony przez Niesołowskiego za ofiarną kartę walki o Polskę z bronią w ręku (w żadnym źródle nie ma o tym mowy), chlubiący się tym, że był jednym z głównych organizatorów pomocy Żydom w ramach Żegoty (nazwisko Zofia Kossak pewnie nic mu nie mówi...), przepraszający Niemców za przesiedlenia (bez komentarza), w wieku 83 lat zostaje prezesem Rady Nadzorczej Polskich Linii Lotniczych (ponownie bez komentarza). O jego antypolskich komentarzach nie ma nawet co wspominać.
    Dziwne że jeszcze nikt nie zrobił o nim jakiegoś porządnego dokumentu, bo materiału miałby od cholery
    Dobrze, Generale, że tego profesora umieściłeś w cudzysłowie, bo taki z niego profesor jak z Kwaśniewskiego magister

    OdpowiedzUsuń
  3. To zupełnie jak Macierewicz, który do niedawna był tak samo bezpartyjny, jak Bartoszewski. :)

    OdpowiedzUsuń