Counter


View My Stats

wtorek, 14 września 2010

Ateizm, jaki jest, każdy widzi...

W Zielonej Górze Marek Huberath miał prelekcję o ateizmie i jego przyszłości. Uznał ateizm za religię, z czym nie do końca gotów jestem się zgodzić, bo ateizm według mnie jest raczej wiarą - nie ma kapłanów - a potem stwierdził, że jest to religia wojująca, której wyznawcy przeprowadzają zmasowany atak na najlepsze z możliwych wyznań, rzymskokatolickie mianowicie. Przejechał się przy okazji po nauce udowadniając z miażdżącą precyzją, że nie radzi sobie z najbardziej istotnymi pytaniami. Poraziło mnie osobliwie powoływanie się na średniowieczny pogląd o "subtelnych gwoździach", którymi dusza jest przybita do ciała. Pytanie o duszę jest oczywiście jednym z tych istotnych.

Jak się niedawno dowiedziałem, na całym świecie co 6 sekund jedno dziecko umiera z głodu. Ale to nie jest problem - myślmy o duszy...

Twierdzenie o nieustannych atakach ateistów na KK wygłaszane w Polsce właśnie brzmi mi osobliwie uroczo...

5 komentarzy:

  1. Stawianie równości między religią (dowolną), a ateizmem przypomina mi twierdzenie, że wszyscy ludzie są obłąkani, tylko niektórym nie da się tego dowieść. Efektowne. :)

    Witaj Generale, nie wiem, czy poznasz mnie na zdjęciu - kłania się Foka pod alternatywnym pseudonimem. Rzekomo wojująca ateistka, choć uważam, że jestem znacznie mniej wojująca, niż pokojowo nastawieni Katolicy. :]

    Blogujemy na tym samym szablonie. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ateizm to raczej światopogląd, lub raczej pakiet przekonań (lub ich braku), jeśli ale czy wojujący ? I tak, i nie. To tak jak z katolikami, nie da się ich zamknąć w jednej szufladce; Ostatnie wydarzenia pokazują wręcz, że kościół staje się więźniem swoich wyznawców na co patrzę z rozbawieniem. ;)

    Wracając do ateizmu i pana Huberatha, cóż to za pytania, z którymi sobie pan Marek nie radził, Generale ?

    OdpowiedzUsuń
  3. Ateizm to wiara i religia tak samo jak martwy to żyjący inaczej. Albo łysy jako fryzura.

    OdpowiedzUsuń
  4. "Jak się niedawno dowiedziałem, na całym świecie co 6 sekund jedno dziecko umiera z głodu"
    I co z tego? Mam wysyłać pieniądze do takiego Lesotho? I tak zostaną zdefraudowane przez rząd. Zaprawdę, lepiej im było, gdy biały człowiek trzymał nad nimi bat. Po prostu są zacofani pod każdym względem. Jakaś angielska świnia w meloniku powiedziała, że dać Polsce Ślunsk to jak dać małpie zegarek. Dać Afrykańczykom wolną rękę w sprawach ich krajów to jak dać małpie bombę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety, albo na szczęście (bo zależy jak na to spojrzeć) najbardziej widoczni są zwykli krzykacze, po obu stronach.
    Dlatego tak bardzo zraziłem się do PSR, strony Racjonalista, pomimo moich agnostycznych przekonań. Do kościoła nic już nie może mnie bardziej zrazić- znam jego historię i widzę, do czego doprowadził znaczną część naszego społeczeństwa.
    Mimo wszystko- jestem przekonany, że możemy żyć obok siebie bez większych zgrzytów. Przynajmniej w teorii. I ze wskazaniem na nas, ludzi, ludzie nie są tacy źli, jak te uwarunkowania kulturowe, które odbierają im tożsamość

    OdpowiedzUsuń